Zasady dotyczące cookies

W serwisie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.
Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności.

×

marketing


wprowadzenie

Jedną z najcenniejszych rzeczy w biznesie jest informacja. Zapotrzebowanie dotyczące szerokiej wiedzy o rynku zaspokajane jest poprzez prowadzenie badań i analiz marketingowych. Trudno wyobrazić sobie dzisiaj istnienie nowoczesnej firmy bez informacji o oczekiwaniach i preferencjach klientów, zachowaniu konkurencji itp.

Wiedza o kliencie może posunąć się bardzo daleko – wynika to z tego, że pozornie tylko błahe fakty sumują się, dając w efekcie niezwykle cenną wiedzę, wykorzystywaną przy tworzeniu strategii marketingowych.

P r z y k ł a d o w o . . . Coca-Cola zbadała, że miłośnik tego napoju wkłada do szklanki 3,2 kostki lodu. Dla innej firmy cenną okazała się wiedza, że 51 % mężczyzn wkłada do majtek najpierw lewą nogę, a 65 % kobiet prawą. Procter&Gamble bada czy większość klientów składa starannie papier toaletowy, czy też go zgniata. Nie bez znaczenia okazuje się być informacja, że 68 % konsumentów woli papier toaletowy odwijać nad rolką. Renault prowadzi badania jakościowe, których celem jest uzyskanie takiego odgłosu towarzyszącego zamykaniu drzwi samochodu, który najbardziej odpowiadałby klientom.

W tym szaleństwie jest jednak metoda, dzięki której odpowiednio wcześnie rozeznane potrzeby konsumentów pozwalają firmie podjąć działania w celu ich zaspokojenia, co prowadzi w konsekwencji do zajęcia lepszej pozycji na rynku.



poproś o ofertę | newsletter | polityka prywatności| antykwariat 451 stopni © Agencja Reklamy i Marketingu ARTUR KURKIEWICZ